19 grudnia 2007

Stop. Święta

Lech Kaczyński, Tusk, Pawlak, Schetyna, Sikorski, Pitera, Niesiołowski, Jarosław Kaczyński, Gosiewski, Brudziński, Suski, Giżyński, Kurski, wszyscy Kamińscy.

Wrzask, kłótnie, bójki, przerzucanie się winą, obrzucanie wyzwiskami. Fałsz, brud, absurd, kłamstwo, zacietrzewienie. Wojna, niepokój, nerwy, strach.

Olejniczak, Karski, Senyszyn, Kempa, Napieralski, Szczygło, Kalisz, Cymański, Dudziński, Bielan, Iksiński. Minister, poseł, wojewoda, burmistrz, radny. Pani w kiosku, kasjer w banku, płynące wszędzie morze sklepowych wózków.

Stop. Spokój, zrozumienie, dystans, różnorodność zdań, słuchanie, wyjaśnianie, opieka, szczerość, odpoczynek, współczucie, pomoc, szacunek, tolerancja, mądrość, oddanie, bezwarunkowość.

Umieć szukać i wyróżniać rzeczy naprawdę istotne. Wyhamować i pilnować tego stanu jak najdłużej, tego sobie i Państwu życzę na Święta.

34 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

Brawo. czekałam i wierzyłam, że dziś komentarz do wydarzeń nastąpi. I nie pomyliłam się.
"Wrzask, kłótnie, bójki, przerzucanie się winą, obrzucanie wyzwiskami. Fałsz, brud, absurd, kłamstwo, zacietrzewienie. Wojna, niepokój, nerwy, strach." Tak właśnie dziś było w Sejmie. Po raz enty uznałam, ze brud na moich oknach i kurze za szafą są miłe i bezpieczne. Bo nie wadzące nikomu, nie napastliwe. Można z nimi żyć nawet w świeta (choć oczywiście je pokonałam). Z wypowiedziami niektórych polityków, coraz trudniej. Ile radości dostarczyło mi dzisiaj nieagresywne pranie dywanów domowych i przekazanie torby-reklamówki z pierogami, pasztecikami, barszczem i ...z czekoladą. Przygotowałam ją i wręczyłam dziś obcej mi starszej kobiecie. Której oczywiście nie znam. Ale widziałam, że od kilku tygodni chodzi w okół pobliskiego mi smietnika. teraz na pewno będę miała miłe Święta.
Prosta policjanta ze Szczecina.

8:16 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Znaczy - zdrowia, o ile dobrze zrozumiałem? Autorowi życzę tego samego. Bo w tym zawiera się i uśmiech i dystans do po...gmatwanej rzeczywistości :-). Oraz nieustająego wzrostu czytelnictwa i oglądactwa ;-)

9:05 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Dobre to, naprawdę; gratuluję pomysłu:) Kłaniam się.

9:11 PM  
Blogger dratewka said...

Ktoś mi kiedyś powiedział: "Zatrzymaj się na chwilę i pomyśl, po co żyjesz".

9:22 PM  
Blogger Marta said...

wesolych swiat :-)

9:38 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Wszystkiego dobrego Panie Jarku.
Pozdrawiam aga

9:49 PM  
Anonymous Anonimowy said...

"...bo w tym świecie niestałym, trza się umieć cieszyć małym..." tak mi jakoś na myśl przyszło :) I tej umiejętności Autorowi, innym i sobie życzę.

9:50 PM  
Anonymous Anonimowy said...

szara rzeczywistość. stop. utopia - tak to wygląda z mojej perspektywy. i dlatego życzeń nie lubię składać...

9:36 AM  
Anonymous Anonimowy said...

dostrzeganie szczęścia tam, gdzie z pozoru go nie widać jest sztuką (którą muszę przyznać udaje mi się opanowywać). podobnie jest ze zwolnieniem tempa (chociaż tu już gorzej). jednak to, czego powinniśmy sobie życzyć na święta, to umiejętość patrzenia przed siebie, bo... "jeśli mamy być razem szczęśliwi, musimy skończyć kurs wybaczania i zapominania." wesołych świąt życzę :)

12:47 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Panie Jarku,

również życzę wszystkiego dobrego na Święta. Pogody ducha, spokoju i rodzinnej, ciepłej atmosfery.
A Pana post mam nadzieję będzie okazją do refleksji dla wielu osób, którzy na co dzień obrzucają się błotem.

1:05 PM  
Anonymous Anonimowy said...

wszystkim życzę dobrych świąt i szczęśliwszego roku następnego



kuba

2:16 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Panie Jarku. Życzę Dobrych, Spokojnych Świąt, Rodzinnej Atmosfery, Miłości i Pogody Ducha . . . i żeby były wolne od obowiązków zawodowych. Również wszystkim forumowiczom życzę Spokoju, Radości i Dobrych Refleksji.

7:07 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Spokojnych,rodzinnych i radosnych Świąt Panie Jarku :)

2:12 AM  
Anonymous Anonimowy said...

Optymizmu, optymizmu....
i MIŁOSCI wielkiej :-))))

mamaMagda

8:51 AM  
Blogger Agata said...

Ja również życzę autorowi i wszystkim forumowiczom wesołych świąt, a z nowym rokiem samych pozytywnych wrażeń, miłości tej jedynej, przyjaźni tej najprawdziwszej, otwartego serca i rozważnej głowy, radości z każdego dnia, optymizmu i wiary oraz marzeń spełnianych jedno po drugim! :)

9:23 AM  
Anonymous Anonimowy said...

dobrze powiedziane.Świąt bez bólu żołądka wszystkim życzę:))

1:14 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Tak właśnie...słuchanie , wyjaśnianie i zrozumienie ...Pozdrawiam Autora.

5:57 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Z okazji świąt życzę autorowi jeszcze większej pogody ducha, radości, optymizmu jak do tej pory i spełnienia wszystkich marzeń :) Pozdrawiam Kinga

P.S. szkoda, że musi pan pracować w święta

9:37 PM  
Blogger Jarosław Kuźniar said...

Mam pracować w Święta? Wiedziałem, że tak się to skończy. Złożę protest ale chyba nic nie da. Dziękuje i polecam się. Autor

9:48 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Może to trochę egoistyczne ale ja się cieszę, że Autor pracuje w Święta. To gwarancja, że Poranek w TVN 24 będzie jak zawsze super. A poza tym wydaje mi się że Pan Jarek bardzo lubi to, co robi i tak naprawdę nie ma nic przeciwko :-)

8:47 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Wstyd się prztznac Panie Jarku. Ale ja tez sie ciesze. Nie ma nic fajniejszego jak ubieranie choinki w pana towrzystwie. Dla pana porzucilem nawet "Dzien dobry TVN" ;). Pozdrawiam i Wesolych Swiat!

10:09 PM  
Anonymous Anonimowy said...

A mi kiedyś pani w kwiaciarni, gdy narzekałem na żonę, powiedziała:wie pan, proponuję zacząć od siebie to ... tę "analizę" i to narzekanie. I zazwyczaj wiele się wyjaśnia.
Wesołych Świąt i mądrych polityków życzę.Może coś się spełni.

2:51 PM  
Blogger dratewka said...

Wigilijna noc przed nami, już jutro. Gdy pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie, tradycyjnie zasiądziemy z bliskimi do stołu...
Oprócz tych prostych i serdecznych życzeń: zdrowia, radości, ciepła, pokoju w sercu ... zostawiam jeszcze te napisane przez x.Twardowskiego...


"Pomódlmy się w Noc Betlejemską"

Pomódlmy się w noc Betlejemską,

W Noc Szczęśliwego Rozwiązania,

by wszystko się nam rozplatało,

węzły, konflikty, powikłania.

Oby się wszystkie trudne sprawy

porozkręcały jak supełki,

własne ambicje i urazy

zaczęły śmieszyć jak kukiełki.

I oby w nas złośliwe jędze

Pozamieniały się w owieczki,

a w oczach mądre łzy stanęły,

jak na choince barwne świeczki.

By anioł podarł każdy dramat

aż do rozdziału ostatniego,

kładąc na serce pogmatwane,

jak na osiołka - kompres śniegu.

Aby się wszystko uprościło -

było zwyczajne - proste sobie -

by szpak pstrokaty, zagrypiony

fikał koziołki nam na grobie.

Aby wątpiący się rozpłakał

na cud czekając w swej kolejce,

a Matka Boska - cichych, ufnych -

jak ciepły pled wzięła na ręce.

/ x. Jan Twardowski /

7:28 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Nie pobiję Pańskich życzeń:) Szczerze się dołączam i przesyłam moc uścisków!

1:59 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Radości z tego co jest, nadziei na to co będzie, dystansu wobec tego czego nie można zmienić ...

4:18 PM  
Anonymous Anonimowy said...

A ja życzę Autorowi w nowym roku świętego spokoju, a w wakacje urlopu, pięknej pogody i wspaniałej podróży w jakimś przemiłym towarzystwie.
Anonimowy antyromantyczny.

9:06 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Panie Jarosławie! Mieszkam w Dzierżoniowie, koło Bielawy, w której się Pan urodził... Bardzo często oglądam Poranek TVN24, oczywiście w weekendy, bo chodzę do szkoły. Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku 2008, wielu telwizyjnych sukcesów. ;)

11:31 AM  
Anonymous Anonimowy said...

Cytat jarosława kuzniara- "wczoraj Prezydent elekt Obama zadzwonił do Prezydenta Kaczyńskiego,złośliwi mówią że Obama musiał nauczyć sie Polskiego by rozmawiać,także zadzwonił do premiara tuska,i jak niektórzy donoszą była to bardzo przyjacielska rozmowa"TEN CYTAT Z DZISIEJSZEGO PORANKA POKAZUJE TYLKO JAKĄ SPRZEDAJNĄ GNIDĄ JESTEŚ,ILE CI DODATKOWO ZA TO PŁACĄ ŻE TAK OCZERNIASZ PREZYDENTA NA KAŻDYM KROKU.GDYBYM STANĄ PRZED TOBĄ OKO W OKO,BEZ WAHANIA OPLUŁBYM TWOJĄ PRYSZCZATĄ SZWABSKĄ GĘBE.Z CIEBIE POLAK JAK Z KOZIEJ DUPY TRĄBA,NIE SRA SIĘ W SWOJE GNIAZDO PAŁO!!!AAAA ZAPOMNIAŁEM ŻE PRACUJESZ W SZWABSKIEJ TELEWIZJI,TO WSZYSTKO WYJAŚNIA

8:56 AM  
Anonymous Anonimowy said...

jarek chyba nowego chłopaka znalazł, skoro się tak dawno na swoim blogu nie pojawił :)

9:10 AM  
Anonymous Anonimowy said...

Coś w tym jest,mój znajomy mówił mi że w zeszłym tygodniu widział jareczka w hotelu z Zakopanem.W holu obściskiwał się z jakimś chłopaczkiem,zmieszali się nieco gdy spostrzegli się że ktoś na nich patrzy.No chyba że były to tylko przyjacielskie uściski.Coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu że w tvn pracują same pedałki hehe.

4:27 PM  
Anonymous Anonimowy said...

pozdro dla Ciebie (i moze co 2 dzien)

12:01 PM  
Blogger Sylwia said...

Anonimowy taki mocny w gębie a nie ma odwagi się podpisać !!!

Panie Jarku w Nowym Roku życzę sobie i Panu, żeby zachował Pan dotychczasowe poczucie humoru no i oczywiście "ten" błysk w oku. Nie ważne dla kogo "ten" błysk jest. Ja myślę, że dla mnie!!!!

Sylwia

7:58 PM  
Blogger Unknown said...

wysluchalam dzis prawiewywiadu w miescie kobiet,troche mi sie podobalo:D ogladam stale "wstajesz i wiesz" i czasem mnie pan irytuje a czasem bawi ale nidy nie nudzi
Wesolych swiat:)

1:20 AM  
Blogger Unknown said...

i w sumie to nawiazujac do anonima to jako dorosly ma pan prawo sie obsciskiwac z kim a ochote a jemu nic do tego

1:23 AM  

Prześlij komentarz

<< Home